zondag 16 augustus 2009

Actie tegen pepernoten in augustus

Op 7 augustus 2009 lagen de eerste pepernoten al in de schappen bij de Jumbo. Terwijl iedereen nog aan het genieten is van de zomer en Sinterklaas nog aan het relaxen is in Spanje, heeft de Jumbo besloten om de Sinterklaastraditie dit jaar extra te vervroegen. Met de slogan "Lekker!!', proberen ze de kruidnootjes nu al te slijten. Maar wat is er nog lekker aan pepernoten als je ze het hele jaar kunt eten? En hoe leg je je kinderen uit dat de pepernoten al in de winkel liggen, maar Sinterklaas nog lang niet komt?

Nonopepernoot komt in actie tegen deze verkwanseling van de Sinterklaastraditie!

Jumbo hanteert de zogenaamde zeven zekerheden en nummer zeven luidt:

"Uw wensen staan centraal. Jumbo kan alleen succesvol zijn als u tevreden bent! Heeft u een klacht, een opmerking of een wens? Bij ons zijn ze zeer welkom. Ze geven ons de mogelijkheid om Jumbo elke dag nóg beter te maken! U kunt makkelijk en snel reageren via onze website."

Onze wensen staan centraal? Perfect! Onze wens is dat de pepernoten zo snel mogelijk weer uit het assortiment gaan en pas terugkeren zodra de Sint er is.

Nonopepernoot roept iedereen op om via deze link: http://www.jumbosupermarkten.nl/application/application.aspx?ItemId=3195&StijlCode=APP het volgende bericht achter te laten bij de Jumbo:

"Beste Jumbo,

Een van uw zeven zekerheden is dat de wens van de klant centraal staat. Bij deze wil ik u verzoeken om de pepernoten die u nu al in uw supermarkt verkoopt, uit het assortiment te halen.

Pepernoten in augustus, het moet niet gekker worden! Pepernoten horen bij de oerhollandse Sinterklaastraditie. Deze traditie gaat zeker verloren wanneer pepernoten in de zomer al verkocht worden. Kinderen snappen niet waarom je wel pepernoten kunt kopen, maar de Sint nog lang niet komt.

Zorg dat de pepernoot bij het Sinterklaasfeest blijft horen en verkoop deze pas wanneer de Sint in het land is! Haal de pepernoten uit het assortiment!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Naam"

Wanneer we massaal dit bericht naar de Jumbo sturen, krijgen ze snel door dat we niet op pepernoten in de zomer zit te wachten! Vul als locatie 'Groningen' in, hier zijn ze als eerste gespot. Gebruik als e-mailadres: nonopepernoot@gmail.com Op deze manier kunnen wij het aantal antwoorden inventariseren.

Alvast bedankt voor het deelnemen aan de actie! Volg @nonopepernoot op Twitter voor updates en laat het weten wanneer je deelgenomen hebt. Meer ideeën zijn van harte welkom. Mail naar nonopepernoot@gmail.com of twitter het naar @nonopepernoot.

13 opmerkingen:

  1. Gedaan! Goede actie, pepernoten in de zomer...het moet niet gekker worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Me too, een paar jaar geleden kwamen ze eind september, dan kocht ik altijd wel een zakje voor de smaak, om ze vervolgens tot sinterklaas weer te laten liggen. Nu vertik ik het om al een zakje te kopen, het moet inderdaad niet gekker worden! Er is niks lekkers meer aan als pepernoten het hele jaar door te verkrijgen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons in haarlem zag ik gisteren ook pepernoten bij de hema.
    Ik dacht dat ik het niet goed zag,maar ja echt pepernoten.Het moet toch niet gekker worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is nuweer Duidelijk een inititief van mensen die de hele dag niet beters te doen hebben. Zoek een nuttige bezigheid of baan en ga werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kansloos! ga eens wat nuttigs doen met je leven ipv mijn week te verpesten! ik had net zo'n zin in pepernoten! denk ook eens aan de anderen die het WEL de HELE JAAR willen eten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Nonopepernoot,

    Ben het wel eens met jullie actie.
    Echter als winkelier begrijp ik het wel.
    Sinterklaas is uiteindelijk alleen maar commercie waar we allemaal aan mee doen.
    (Net als kerst)
    Hoe lang jullie dit ook vol houden, van dergelijke geld wolfen win je het toch niet.
    Multinationals doen toch wat ze willen.
    Jumbo is namelijk eenformule van een multinational.
    Sucss,
    een winkelier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op

    http://www.trekpleister.nl/pages/iframe/S2/contact-form.aspx

    heb ik bovenstaande tekst ook gestuurd. (zonder het jumbo stukje uiteraard). Met nonopepernoot als afzender.

    Het is niet megaschokkend allemaal, maar het is inderdaad veel leuker als het tot oktober-december of zo beperkt blijft. Laten we nog een tijdje in de zomerstemming blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Actie voeren tegen pepernoten hahahahha.
    Stelletje paupers... Waar maken jullie je toch allemaal druk om LOL.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve kinderen,

    ook ik vind het belachelijk dat mijn Pieten de noten al gebracht hebben naar de supermarkten. Ik zal ze zwaar straffen met mijn grote staf in mijn martelkelder.

    Vriendelijke groet,

    Sint

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pepernoten het hele jaar door!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit gaat nergens over! Als je ze niet wilt tegen komen, mijdt deze winkels dan! Ik ga mailen dat ze terug moeten. IK WIL PEPERNOTEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo,

    Ik heb het artikel gelezen over DE PEPERNOTEN!! Schandalig hoe de mensen reageren..

    Heeft kruidvat of trekpleister iemand verplicht het te kopen? NEE!! Dus waarom al dat gezeur.. Wil je het niet kopen laat het dan staan, Er wordt in alle supermarkten OLIEBOLLENMIX verkocht! Mag dat dan ook niet? Want volgens traditie van jullie, word dat alleen met nieuwjaar gegeten, en zo kan ik meer dingen noemen. Wat voor jou traditie is, hoeft voor een ander geen traditie te zijn!

    En als de kinderen zo in de war gaan raken omdat jullie NEPPE sinterklaas er niet is dan is dat jullie eigen schuld, jullie moeten die onschuldige kinderen geen leugens vertellen. Alle ouders zeggen dat ze eerlijk zijn tegen kinderen, niemand accepteerd leugens, maar waarom dit wel dan?!

    Dus even voor de duidelijkheid.. ga je bezig houden met andere nuttige dingen, en maak niet zomaar ergens een probleem van.

    Wil je die pepernoten dan koop je het, wil je het niet dan laat je het staan zoals je niet alles koopt wat in de winkel staat..

    Groetjes N.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. IK VIND PEPERNOTEN ZOOOO LEKKER!!!!!
    BOEID MIJ ECHT NIET DAT HET TE VROEG IS!
    En die kinderen vinden het ook lekker, zeg gewoon:
    Sinterklaas heeft ze al gestuurd ofzo..

    niet zeiken, ETEN (Maar niet te vaak)
    (het is nou niet echt gezond (A))

    BeantwoordenVerwijderen